DSC_0026_2drag cut square.jpg

Söders Cykel, bicycle shop
Guerilla

Uppdrag Task

Söders Cykel in Stockholm had just moved to a new location that wasn’t very easy to find. Our task was to create awareness among the residents nearby the new shop, attract people and last but not least: achieve this on a very limited budget.

SE –– Söders Cykel hade precis flyttat till ny lokal till en annan del av Söder som var svår att hitta. Vår uppgift var att skapa kännedom bland boende i närhet av den nya butiken, locka folk och inte minst använda extremt liten budget.

Lösning Solution

Yellow strips resembling parking tickets was attached to bicycles in the streets nearby the new shop. The message on the ‘ticket’ was an offer: 400 SEK discount on a new bike. In case anyone was offended, they were offered another 100 SEK discount and a cup of coffee.

To make the location of the shop absolutely clear, there was not only a map on the ticket, but also a QR-code (and a short URL) taking you to a map on the smartphone. With a simple click you got a map showing the shop-location in relation to your current position.

SE –– Gula remsor med ett rabatterbjudande som liknade p-böter fästes på cyklar i kvarteren i närheten av den nya butiken. Huvudbudskapet var att man kunde få 400 kr rabatt på en cykel. De som blev sura kunde få ytterligare 100 kronors rabatt och en kopp kaffe. 

För att tydliggöra var butiken ligger fanns en karta, en webbadress samt QR-kod till en mobil webbsida med en interaktiv Google-karta där butikens position var markerad. Med ett klick kunde man få upp kartan i telefonen och se butikens position i förhållande till där man befann sig. 

 
remsa hand grå webb.jpg